Time to start a new adventure, on my own! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu Time to start a new adventure, on my own! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu

Time to start a new adventure, on my own!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 December 2016 | Australië, Byron Bay

Zijn we weer!! Inmiddels ben ik hier alweer 6 weken en mijn vorige blog is al even geleden, dus tijd voor een nieuwe!

Na 28 topdagen waarin ik heel veel nieuwe vrienden heb gemaakt en veel dingen samen heb mogen ontdekken in dit prachtige land, was het vorige week zaterdag tijd om gedag te zeggen tegen elkaar. Zaterdagavond zijn we wel nog met een groot gedeelte van onze groep gaan stappen in sydney wat superleuk was! Zondag ging denise weg, terug naar monster, en daarmee was het eerste afscheid een feit.

Zondag heb ik met twee anderen van mijn groep sydney ontdekt en wauw, wat een mega leuke stad! Al mijn verwachtingen kwamen uit en vooral het opera house is zo mooi om te zien!

Mijn hostel in sydney was top! Hoewel we wel even moesten lopen naar de harbour bridge en opera house, ligt het hostel erg centraal. Verder zijn de kamers en douches erg schoon. Lijkt net op de camping, want de douches en wc's zijn apart van de kamers dus iedere ochtend ging ik braaf met mijn toilettas naar de douche/wc ruimte haha. Ik ben erg blij, want dit hostel heb ik ook later geboekt voor kerst en oud en nieuw.

Niet iedereen van onze groep was tevreden met zijn hostel. Zo heeft amalie, het deense meisje waar ik veel mee om ging hier, een hotel geboekt meteen na haar aankomst in sydney haha. Achja verschil moet er wezen!

Maandag zijn amalie,ik en nog een jongen van onze groep naar bondi beach gegaan waar we niet alleen het strand, maar ook het zwembad hebben bezocht. Hoewel alles in dit land duur is, valt het openbaar vervoer reuze mee. Voor een busrit van 40 minuten, betaal je maar 3.50 dollar! We hebben een heerlijke dag gehad!We hebben savonds nog lekker genoten van gratis pizza in mijn hostel. We blijven arme backpackers he haha.
'S avonds hebben we het opera house en harbour bridge by night gezien, wat super mooi was.

Dinsdag was het tijd om van hostel te wisselen. Misschien niet mijn allerbeste idee want ik heb ruim een uur met mijn zware backpack en dagrugzak gelopen van het ene naar het andere hostel en het was toen al 25 graden!
Ik heb het overleefd en ben 's middags naar een vriendin van mijn tante gegaan. Ze woont nu al een aantal jaar in manly beach en het was dan ook heel leuk om te zien hoe een Nederlandse hier leeft.

'S avonds moest ik helaas weer afscheid nemen van mijn travelbuddy's:dit keer van de Deense Amalie en Matt uit Nieuw zeeland. Ik voelde me daarna dan ook wel een beetje alleen zo in een grote stad als iedereen ineens weggaat, maar dit avontuur is veel te mooi om te treuren!

Het is heel raar om afscheid te moeten nemen van mensen waar je 24/7 mee door hebt gebracht, maar die je eigenlijk pas 1 maand kent. Toch zijn we echte vrienden geworden en hebben we afgesproken om zeker contact te blijven houden en elkaar op te zoeken!

Mijn uitzicht die nacht was super mooi, want het hostel waar ik in sliep keek uit over de harbour bridge en opera house.

De volgende ochtend heb ik het vliegtuig gepakt naar townsville, welke een uur vertraagd was. De vlucht duurde voor mijn gevoel nogal lang omdat er een kindje 2 uur heeft gegild aan 1 stuk door.. ik word voorlopig dan ook nog geen moeder, pff..

In townsville heb ik de ferry gepakt die mij naar magnetic island bracht. Op de ferry heb ik een Nederlands meisje ontmoet die mij uitnodigde om de volgende dag met haar en een Australiër mee te gaan om het eiland te ontdekken. We wisselden nummers uit om in contact te blijven want zij zat in een ander hostel.

Mijn hostel was prima, maar de check in was een drama. Ze hadden hele leuke bungalows, maar daar sliep ik natuurlijk weer niet in. Gelukkig konden ze me na een uur wachten eindelijk omboeken naar zo een leuk bungaloowtje. Het hostel was nogal een feestplek en dus heb ik 's avonds samen met mijn kamergenoten meegedaan aan een pubquiz. Was opzich wel gezellig, maar men wat liepen er hier gekke mensen rond! Er waren twee jongens in mijn kamer die hier al voor de 3e keer verbleven alleen maar om te feesten. Haha

Donderdag heb ik samen met elize ( meisje die ik had ontmoet op de ferry) en ash, de australische gast die met zijn eigen auto hier op het eiland was, het eiland verkent. Wat een mooi eiland zeg! En vol met wildlife zoals wallabies en koalas ( die wij helaas niet konden vinden). In de middag heb ik bij elize het hostel nog even gezwommen en 's avonds ben ik lekker gaan chillen in mijn eigen hostel. Helaas wel alleen moeten eten want vrienden maken ging een beetje lastiger vandaag. Iedereen kende elkaar hier al blijkbaar dus het was me and my pizza today!

Vrijdag had ik nog de tijd om wat dingen te doen voordat ik mijn vlucht om 22.30 uur moest halen. Ik ben terug gegaan naar het fort en jahoor, daar zag ik dan eindelijk de wilde koala's! Er zat er zelfs eentje op de grond die ik zo aan kon raken ( wat ik natuurlijk niet durfde haha)

'S middags heb ik nog bij het zwembad gelegen voordat ik met de ferry weer terugging naar townsville. Daar was ik ( ook voor het eerst sinds tijden) ruim optijd en dus moest ik even wachten op mijn airportshuttle. Ondertussen kwam er een boot vol met aborigionals aan die aan het gillen en schreeuwen waren. Zat ik daar als toerist haha..

De vlucht van townsville naar brisbane verliep vlekkeloos en rond middennacht kwam ik aan op de luchthaven van Brisbane. Daar bleek echter dat er geen openbaar vervoer meer reed naar de stad ( fijn). De enige optie was een taxi nemen die me 50 dollar zou kosten. En dat in een stad!! Zo koppig als ik ben, heb ik dat natuurlijk niet meteen gedaan want ik wilde eerst zeker weten dat er geen andere mogelijkheid was die mij naar mijn hostel zou brengen. Uiteindelijk bleek die er niet te zijn. Toch kon ik de taxikosten minderen door met twee mannen, die ook toerist waren, de taxi te delen. Een van hen kwam echter uit Azië en snapte er helemaal niks van dus de betaling verliep niet helemaal vlekkeloos. Gelukkig mocht ik er als eerste uit en dus heb ik gewoon geld gegeven, het verhaal nog 10x proberen uit te leggen(zonder succes) en ben toen uit de auto gestapt. Scheelde me wel weer 30 dollar! Hihi ajuuu!!

Bij mijn hostel aangekomen bleken de deuren op slot te zitten, maar gelukkig kwamen er net 2 mensen aan die naar binnen gingen en dus kon ik met hen mee lopen. Inchecken ging vlot en dus kon ik zo naar mijn kamer. Het hostel was nogal oud en toen ik mijn kamer open deed zag ik veel te veel bedden. Ik dacht dat ik een 6 of 8 persoonskamer had geboekt, maar het bleek uiteindelijk een 10 of 12 persoonskamer te zijn. Iedereen lag natuurlijk al te pitten dus ze keken een beetje boos toen ik met mijn zaklamp in de weer ging. Ik wilde gauw mijn spullen uit mijn tas halen en gaan slapen, totdat ik ontdekte dat mijn shampoo in mijn tas had gelekt. Gelukkig bleef het alleen bij mijn toilettas maar toch was ik helemaal klaar met deze nacht/avond.

De dag erna was gelukkig een betere dag en heb ik genoten van Brisbane! Ik kende de weg al een beetje omdat we er ook waren met de groepsreis( al was het maar voor 2 uur). Ik heb lekker rondgelopen en bij de lagoon gelegen. Dat is een strand en zwembad midden in de stad, echt heel leuk! Ook was er een soort kerstmarkt met allemaal leuke spulletjes.

'S avonds heb ik home alone gekeken bij de lagoon op een mega groot scherm en toen begon ik thuis wel te missen, vooral omdat ik home alone de laatste paar jaren altijd met mijn lieve glennie kijk en nu moest ik hem "alone" kijken. Maar het was wel heel leuk om de film hier te kijken op een strand met heel wat anderen! En natuurlijk heerlijk in 30 graden! Wie kan zeggen dat ie ooit zo home alone heeft gekeken?!

Zondag ben ik naar Noosa vertrokken waar ik helaas in de regen aan kwam. Daar heb ik Elena weer gezien, die ik van mijn groepstour ken. Maandag hebben we samen een wandeling gemaakt ( ook door de miezerregen) door het national park wat erg mooi was!

Dinsdag ging zij weer verder, maar ik kom haar in Sydney weer tegen voor 1 dagje! Gelukkig was het weer opgeknapt die dag en dus kon ik lekker een stuk gaan lopen ( veel te ver, uur heen en een uur terug, opzoek naar winkeltjes die ik niet heb gevonden haha). 'S middags ben ik naar het strand gegaan met een Belgisch meisje die in dezelfde kamer verbleef.

Gister, woensdag alweer, ben ik met de bus naar Byron Bay gegaan waar ik 2 dagen ga surfen! Zaterdag vlieg ik naar Sydney waar ik dan mijn allerlaatste 10 dagen ga doorbrengen in dit fantastische land.

Hoewel ik thuis wel steeds een beetje meer mis, geniet ik van iedere seconde want Australie is een geweldig land! Ik vermaak me dan nog steeds optimaal, so no worries (zoals ze dat hier zouden zeggen). Mijn laatste 2 weken in Australië worden vast net zo leuk als de rest van mijn avonturen hier en voor jullie het weten ben ik weer thuis.

Voor nu wil ik jullie allemaal alvast een hele fijne kerst wensen met veel gezelligheid, liefde en natuurlijk veel eten ( offcourse, ik blijf een hunsche).

Dikke kus ilse


Ps: ik zag dat de foto's niet geupload waren van de vorige keer, en deze keer lukte het ook niet helemaal. Nu zag ik dat er een paar zijn geupload en die staan onder foto's bij het eerste reisverslag. Niet getreurd, zo gauw ik thuis ben ga ik een fotoboek maken en die zullen jullie vast allemaal nog te zien krijgen!!

  • 22 December 2016 - 16:49

    Carla:

    Lieve Ils wat een mooie reis, en wat knap dat je je uit alle soorten probleempjes red. Maar kom maar gauw weer naar huis hoor. Wij zijn niet compleet zonder jou mis you xxxx

  • 23 December 2016 - 22:37

    Marie-José:

    Wat beleef je een hoop en geniet je ontzettend , super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ook heel bijzonder zoals jij je overal doorheen slaat en dingen oplost, goed hoor!! Inderdaad jammer dat we er geen plaatjes bij hebben, maar we kunnen ons wel voorstellen dat je je nog prima vermaakt en geniet. Nu gaan wij ons opmaken voor kerst, zonder kou maar wel wind, terwijl jij heerlijk kerst op strand of stad ofzo(In ieder geval met heerlijke temperaturen) viert. Geniet van deze bijzondere kerst daar in dat mooie land en denk niet aan ons. Lieve kerstgroet en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 12 Nov. 2016
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 3423

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 03 Januari 2017

Australie 2016

Landen bezocht: