Jihaa! We're in the outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu Jihaa! We're in the outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu

Jihaa! We're in the outback!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 November 2016 | Australië, Alice Springs

Hello dutchies!! daar zijn we weer. er is alweer een week voorbij gevlogen, dus is het weer tijd voor een nieuwe blog. deze week heb ik doorgebracht in de echte australian outback. 

Zaterdag hebben we in quorn geslapen waar niet veel te beleven was. Wel lekler gegeten in een pub waar ik mijn eerste gratis drankje heb gekregen ( jeej).Zondag hebben we onze weg vervolgd naar coober pedy. onderweg heb ik nog een van der hoeven project gezien dus moest ik wel even denken aan mijn broertje! op onze weg richting coober pedy, zijn we nog gestopt bij een grote zoutvlakte waar we hele leuke foto's hebben kunnen maken. 

Daarna zijn we doorgereden naar coober pedy, een echt mijn stadje waar ze zoeken zijn naar opal diamant. de stad was nogal dood haha, echt een plattelandsstadje in de middle of nowhere. we zijn naar een opal museum gegaan waar we een rondleiding kregen door de opal mijn en door de ondergrondse huizen. doordat het zomers 50 graden kan zijn in dit stadje, en swinters 0 graden, woont ongeveer 70 % van de bevolking ondergronds omdat de temperatuur daar constant 20-24 graden is. 

Ik was in het begin een beetje sceptisch want ik dacht dat we een mijn gingen bezoeken zoals je die altijd ziet in slechte films : slechte omstandigheden, arme mijnwerkers en waar veel doden vallen. naja niet dus want dit was een heel ander soort mijn. oeps.. haha

Na deze rondleiding zijn we naar een kangeroe opvang gegaan waar ongeveer 5 kangeroes verzorgd worden die allemaal wat hebben meegemaakt. een voorbeeld was een baby kangaroe waarvan de moeder omgekomen was op de highway. ook was er een kangeroe die erg beroemd was omdat ze mensen met huidkanker helpt. Het was erg leuk om deze plek te bezoeken!

'S avonds hebben we de zonsondergang bekeken met een klein drankje. we sliepen die nacht in een ondergronds hostel met allerlei kleine slaapzaaltjes, erg leuk! 

De volgende dag hebben we onze weg vervolgd naar Alice springs en zijn de grens over gegaan naar the northern territory. de tijd veranderde nu voor de 3e keer voor mij. na een lange dag rijden kwamen we eindelijk aan bij ons hotel in alice springs waar we ook een zwembad hadden, jeej! 'S avonds wilden we opzoek naar een bar, maar na 15 meter lopen zijn we teruggekeerd. er leven nogal veel aborigionals in deze stad en die kunnen soms nogal raar, vreemd en eng overkomen. later heeft onze tourguide meer over deze bevolkingsgroep verteld waardoor we hun situatie beter te begrijpen. het is echt schokkerend wat deze mensen hebben meegemaakt! 

Dinsdag zijn we naar the red centre gereden wat ongeveer 4 uur rijden was. onderweg zijn we nog gestopt bij een camel farm waar je een klein ritje op een kameel kon rijden. aangezien iemand mij hier heeft geleerd dat ik iedere dag weer iets uitdagends moet doen, heb ik het met mijn deense vriendin amelie gedaan. helaas voor ons luisterde de kameel niet echt en dus was het nog best een scary ride! achteraf hebben we heel hard om de foto's gelachen waarop de angst van onze gezichten af te lezen is. 

Aan het einde van de middag zijn we aangekomen in het Ayers rock resort, wat net buiten het national park ligt waar Uluru en Katja tjuta zich in bevinden. 'S avonds hadde  we een borrel bij de uluru tijdens zonsondergang, wat echt heel mooi maar vooral heel leuk was want zeg nou zelf : wie wilt er nou geen gratis champagne!? nou je snapt hem al, niemand ging er nuchter vandaan. eenmaal in de bus terug naar het resort hoorden we alleen dat het dinner dat inclusief was die avond, nog wel even door onszelf klaargemaakt moest worden. oeps. gelukkig hebben we een paar jongens in de groep die weten hoe je een steak kan bakken dus ik hoefde niet veel te doen. 

Woensdag zijn we erg vroeg opgestaan (04.00 uur! en ik maar denken dat dit een vakantie was..) om de zonsopgang te kunnen zien. het was weer prachtig en daarna zijn we gaan ontbijten met uitzicht op uluru. omdat het hier nogal warm kan worden, hebben we meteen daarna een wandeling om de rots gemaakt van 10 km! 'S middags heb ik wat souvenirtjes ingeslagen, bij het zwembad gelegen en.. een helikopter vlucht gemaakt! het was een rip uit mijn (studenten)lijf maar het was het allemaal waard, wat een gave ervaring!! 

Donderdag zijn we naar katja tjuta gereden om daar vervolgens ook een wandeling te maken van 8 km door een vallei, ook weer super mooi! Daarna zouden we eigenlijk een lange rit gaan maken naar kings canyon om daar 's avonds een kampvuur te maken en te slapen in een swag (slaapzak in de buitenlucht), maar helaas was de weersverwachting te slecht. daarom hebben de tourguides besloten om een verandering aan het brengen in de planning. wel heel jammer want ik had het graag gedaan, maar ik heb de insecten niet gemist die nacht.

We zijn teruggereden naar alice springs en zijn vanaf daar vrijdag een dagtrip gaan doen in het west mcdonald national park. hier hebben we ook verschillende wandelingen gemaakt door caynons en we mochten nog zwemmen ook! 'S avonds hebben we nog 1x met onze groep gefeest tussen alle aborigionals, was erg leuk!

Zaterdag was het tijd om afscheid te nemen van de mensen die niet met ons mee gingen naar cairns. afscheid nemen voelde raar want we waren een hechte groep geworden in de laatste 2 weken. hoewel dat misschien heel gek klinkt omdat ik deze mensen helemaal niet goed ken, ben ik toch echt goed bevriend geraakt met iedereen omdat je iedere dag mer elkaar doorbrengt.

Smiddags hebben we nog even geshopt in de stad en bij het zwembad gehangen om vervolgens rond 4 uur naar het vliegveld te gaan. squatter, onze tourguide bracht ons, samen met de 2 anderen die nog met hem doorgaan tot darwin. 

 Het vliegtveld was nog kleiner dan rotterdam airport ( maar 3 gates haha) dus we waren zo door de security check. de vlucht duurde ongeveer 2 uur en in die twee uur heeft een man uit polen heel de tijd met mij gepraat. het zal jullie misschien verbazen, maar ik was eindelijk een keertje niet degene die heel de tijd aan het woord was. hij vertelde dat hij een tourguide was en dat hij een heel reisdagboek had geschreven van zijn wereldreis en dat die gepubliceerd was. hij zag mijn reisdagboek en begon achter elkaar te ratelen. hij wilde mijn hele route weten om hem vervolgens misschien voor zijn eigen reis te gebruiken. hij had alleen niet echt in de gaten dat hij allemaal oude mensen in zijn groep had en dit een backpackersgroepsreis is, hihi.


De vlucht was zo voorbij en op het vliegveld stonden onze nieuwe tourguides al op ons te wachten. ze hebben ons kort rondgeleid door de stad en daarna ingecheckt bij het hotel. we hebben toen met een paar mensen nog een drankje gedaan in een pub vol met feestende, schaars gekleede engelsen. nou dan weet je wel genoeg he.. ik was een beetje underdressed in mijn spijkertuinbroek en sneakers in vergelijking met alle korte jurkjes, rokjes en hoge stiletto hakken.


Zondag ben ik met een paar van mijn groep op een dagtrip gegaan naar het regenwoud ten zuiden van cairns. squatter had alles voor ons geregeld dus we hoefden alleen te betalen ( helaas moest dat nog wel). we hebben een top dag gehad vol met watervallen, waar we ook mochten zwemmen, en regenwouden. het hoogtepunt van de dag was zeker de josephines falls waar een soort natuurlijke glijbaan is gevormd door de gladde rotsen. foto's hiervan volgen nog, promised!

Maandag hebben we een dagtrip naar het great barrier reef gedaan, het grootste koraalrif van de wereld. We hebben gevaren en gesnorkeld, echt een geweldige ervaring! Helaas hebben we geen schildpad gezien, maar.. wel een kleine haai gezien, wat nogal zeldzaam is. Ook deze foto's volgen nog! Het was in ieder geval een hele leuke dag!

Met mij gaat het nog steeds helemaal goed hier! ik wil echt nog lang niet naar huis want het leven hier is te goed en er zijn zoveel gezellige mensen. Gelukkig hoeft dat ook nog niet. ( sorry pap, mam en glennie, jullie moeten me nog even missen)

Tot zover weer mijn avonturen voor deze week. Excusez moi voor de lange blogs, maar he ik moet natuurlijk wel alles vertellen. hihi.


See ya! xoxo lizz









  • 30 November 2016 - 08:45

    Marie-José:

    Wat een mooie en te gekke week heb je weer gehad! Je wandelt wat af zo te lezen, dus volgens mij is er geen grammetje bijgekomen, of is het eten van dien aard dat jullie het er echt af moeten lopen? Wel een land voor een lekker glaasje zo te lezen,volgens mij zijn al die gezellige barretjes jou wel op het lijf geschreven(zit in de goede genen hoor!! en bij jou van twee kanten, ha,ha), Heerlijk dat je zo geniet van al dat moois. Weer een heerlijke week en tot je volgende verhaal. Lieve knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 12 Nov. 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 3420

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 03 Januari 2017

Australie 2016

Landen bezocht: