My last week in Sydney with christmas and NYE! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu My last week in Sydney with christmas and NYE! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu

My last week in Sydney with christmas and NYE!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 Januari 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn reis zit er bijna op en dus ook mijn blogavontuur. Vandaag de allerlaatste blog alweer!! Wat gaat de tijd hard! Voor jullie een extra lange, want men wat is er weer veel gebeurd!

Allereerst natuurlijk voor iedereen een heel gelukkig nieuw jaar ( het mag nog net toch?). Hopelijk wordt het voor een ieder een mooi jaar vol liefde, gezondheid en heel veel mooie reizen en avonturen!

In mijn vorige blog was ik gebleven bij de 2 surfdagen in Byron Bay. De surflessen waren weer super leuk, hoewel de golven echter een stuk heftiger en groter waren dan de vorige keer dat ik hier heb gesurfd. De tweede dag waren ze gelukkig wat rustiger waardoor ik wat meer heb kunnen staan op mijn board. Ik werd nog wel even verwond doordat mijn surfboard ineens door een harde golf omsloeg en daardoor mijn handraakte. Die lag ineens open haha oeps. Maar gelukkig zaten er geen haaien in het water en dus kon ik vrolijk verder gaan. Even later werd er echter een jongen gestoken door een rog in zijn voet.( jep zo eentje die steve irwin heeft gedood). Was best heftig, maar gelukkig zat zijn voet er nog aan.

Bij deze tweede surfles heb ik een nederlands meisje ontmoet waarmee ik 's middags nog een wandeling heb mee heb gemaakt naar de vuurtoren, het meest oostelijke puntje van Australië. Erg gaaf om daar even te staan! We hebben heel wat afgekletst tot 's avonds laat. Daardoor kon ik helaas mijn airport shuttle voor de volgende dag niet meer boeken. Ach ja, gelukkig ging er ook nog een lokale bus. Dan maar wat eerder aankomen op de luchthaven dacht ik.

In byron bay was ik echter niet heel erg alleen, want op de 1e avond kwam ik erachter dat 2 Engelse broers van mijn groepsreis er ook waren. We zijn daarom nog even op stap gegaan wat erg gezellig was!

Op 24 december ben ik van Ballina airport ( vlakbij byron bay) naar Sydney gevlogen. Serieus alles ging fout op die dag : telefoon laadde niet op, gesneden aan mijn scheermesje waardoor alles nu nog steeds onder het bloed zit, vlucht vertraagd,en ik zat al 3 uur op dat kleine luchthaventje waar niks te beleven was omdat ik de lokale bus moest nemen. Genoeg reden voor een klein dipmomentje en tja daar kwamen de traantjes ook even bij kijken.

Eenmaal in Sydney dacht ik dat het beter zou worden, maar helaas.. mijn hostelkamer was klein en een grote puinhoop, terwijl hij 2 weken geleden nog groot en schoon was. Ik ben maar gauw de stad ingegaan, waar ik vervolgens allerlei boodschappen heb moeten doen aangezien de winkels de volgende dag gesloten waren doordat het kerst was. Ik zou kerst met de duitse elena van mijn groepsreis doorbrengen, maar zij zou pas de volgende ochtend aankomen en zat nu nog in de middle of nowhere. Conclusie: ilse liep vervolgens 1.5 uur lang met 5 liter goon (gore, goedkope australische drank dat door moet gaan als wijn) en 4 boodschappen tassen door het centrum van Sydney waar half china liep. Chagerijniger kon je me niet krijgen die dag, maar gelukkig kon ik er de volgende dag heel hard om lachen.

Als klapper op de vuurpijl ( en het was nog niet eens NYE) begon het 's avonds ook nog te regenen en kwam ik erachter dat ik alleen zou moeten eten. Uiteindelijk ben ik dan ook maar in de Mcdonalds gaan eten en dat op kerstavond. Gelukkig ben ik later op de avond nog naar vrienden gegaan waarmee ik op stap ben gegaan en dus eindigde de dag nog een beetje positief.

Gelukkig kon ik er de dag daarna alweer lachen om alles wat er was gebeurd. Tja je zit in Australië en dus moet je gewoon van ieder moment genieten, ook al zit het even tegen.

Kerstdag was echter een heerlijke dag! 'S ochtends ben ik even alleen naar circular quay gelopen om een kerstfoto te maken bij het opera house en de harbour bridge. 'S middags ben ik met wat mensen van mijn groepstour naar Coogee beach gegaan waar een grote mensen massa was. Het enige wat ik zag waren mensen in zwemkleding en kerstmutsen haha! Was zo gek om zo kerst te vieren!'S avonds zijn we nog in een appartement beerpong gaan spelen, waarna ik afscheid moest nemen van de Duitse elena.

Maandag was het voor jullie 2e kerstdag maar hier kennen ze alleen boxing day. Dat betekent : shop till you drop! De winkels zijn bijna allemaal open en mensen gaan massaal shoppen, omdat er vaak kortingen zijn. Er stonden rijen voor de winkels,zelfs voor de H&M!!
Ik heb een leuk zwart jurkje gekocht voor maar 10 dollar, dus geef mij voortaan maar boxing day ipv 2e kerstdag!

Dinsdag ben ik zelf een kleine citytour gaan doen waarin ik de beachwalk van Coogee naar Bondi beach heb gedaan. Ik heb daarna nog een prachtig uitzicht gezien van heel Sydney in Dover Heights en ben okk nog in double bay geweest. Het was een erg leuke dag!

Ondertussen had ik in mijn hostelkamer een Nederlands meisje ontmoet, viona, die ook nog van plan was om naar de Blue mountains te gaan. Woensdag ben ik met haar en nog 2 andere Nederlandse meiden,die zij weer kende van kerst, naar dit prachtige park gegaan. Het was erg gezellig en de hike die we hebben gedaan was zwaar, maar onwijs mooi! 'S avonds hebben we lekker met z'n vieren nog gegeten in het hostel.

Donderdag ben ik naar de harbour bridge gegaan waar ik de toren heb beklommen. Ik wilde eigenlijk heel graag de brug zelf beklimmen, maar dat geintje kostte zou me meer dan 300 dollar gaan kosten! Het uitzicht was prachtig!! 'S middags heb ik met Lincy en haar vriend afgesproken die ik ken van mijn stage bij Uniglobe. Het was super gezellig! 'S avonds ben ik op een sunset cruise gegaan, georganiseerd door het hostel, die ons door alle havens heeft gevaren. Ik zou eigenlijk met de twee jongens uit Engeland gaan die ik kende van mijn groepstour, maar die hadden de boot gemist haha!
Gelukkig gingen de Nederlandse meiden waarmee ik naar de blue mountains ben gegaan ook, en dus was ik gezellig met hen. Het was ongelofelijk leuk en het uitzicht was prachtig! We hebben dan ook wat fotoshootjes gedaan haha.

Vrijdag ben ik naar de dierentuin gegaan waar je een ongelofelijk mooi uitzicht hebt op de skyline van Sydney. Daarna ben ik nog naar Manly beach en Watsons bay gegaan.

In mijn hostel heb ik ook nog gekookt, maar helaas was het niet een groot succes. Het vlees is hier achtelijk duur en dus was alles wat ik kookte vegetarisch en saai. Daarnaast was de keuken belachelijk druk en dus moest ik vaak wachten op plek of mijn pannen verdelen over verschillende gasfornuizen haha. Ach voor alles een oplossing zullen we maar zeggen..

Zaterdag was het dan eindelijk New years eve en wat een topdag was dat! We waren met een groepje van ongeveer 10 man. Viona kende al wat Nederlanders die meegingen van kerst en dus hadden we al even een NYE app. Omdat we het vuurwerk op een populaire en een openbare plek wilde bekijken, moesten we al vroeg erheen om een plekje te bemachtigen. Om 04.20 uur ging mijn wekker en om 06.15 uur zaten we in de rij, terwijl het park pas om 10 uur open zou gaan.

Het was zo grappig om te zien hoe goed alles hier wordt georganiseerd. De rij ging als een slinger de slang door het hele park en hoewel mensen probeerden voor te piepen, sloten de meesten toch gewoon netjes achteraan aan in de rij. We waren een beetje in paniek omdat we dachten dat iedereen als een gek naar binnen zou rennen als de poorten open zouden gaan,maar in werkelijkheid liep iedereen gewoon heel rustig in een rijtje naar binnen. Tassen werden gecheckt op alcohol, alhoewel sommigen gewoon hele zakken mee hadden gesmokkeld. Wij hadden haribo beertjes in de vodka gelegd en vervolgens in zakjes in onze bh's gedaan. Tja je moet een beetje origineel zijn he, zonder alcohol geen feest met nieuwjaar!

We vonden niet het allerbeste plekje maar toch hadden we goed uitzicht op de bridge en het opera house.

Na een hele dag wachten begon het eerste vuurwerk om 9 uur. Dit is speciaal voor kinderen. Ik stond heel toevallig precies vooraan en dus heb ik prachtige foto's kunnen maken van het vuurwerk met de harbour bridge en het opera house. Helaas bleef iedereen staan na dit vuurwerk dus om 12 uur stond het al helemaal vol. Ik ben toch nog maar even gaan zitten op mn kleedje, want 2 uur staand wachten en platgedrukt worden vond ik iets teveel van het goede.

Rond 11 uur zijn we klaar gaan staan en we hadden gelukkig een goed uitzicht op de brug. Helaas hadden we niks om te proosten, want mijn biertje dat ik om half 11 had gehaald werd meteen open gemaakt en dus was die al op voordat het nieuwe jaar begon. Het aftellen begon met 2 minuten en daarna knalde het vuurwerk door de gehele haven. Wat een mega gave ervaring was dat!! 15 minuten lang heb ik alleen maar met tranen in mijn ogen gekeken en was ik even het gelukkigste meisje op aarde want mijn droom kwam uit!

Na het vuurwerk werd ik overladen door lieve berichtjes van vriendinnen en familie. Superlief!! Ik had nog een kaartje voor een feest waar ik uiteindelijk niet meer heen ben gegaan haha. Het was te ver lopen en alle mensen met wie ik was gingen niet.

Op 01 januari heb ik natuurlijk even mijn wekker gezet om iedereen in Nederland gelukkig nieuwjaar te wensen en om even te skypen met glenn en wat vrienden. Was superleuk om zo er toch een beetje bij te zijn!

'S middags zijn we met dezelfde mensen waar ik NYE mee heb gevierd naar Bondi beach gegaan. Het was namelijk tijd voor de nieuwjaarsduik. Helaas waren de unoxmutsen niet op tijd, maar het was een onvergetelijke ervaring! Na het zingen van het wilhelmus en het aftellen, rende zo ongeveer 300 dutchies, over handdoeken van andere toeristen, naar de zee. Ze wisten niet wat ze meemaakten daar!We trokken heel wat bekijks en we komen zelfs op Bondi rescue als het goed is! Op facebook staat al een leuk filmpje ervan wat ik heb gedeeld.

'S avonds hebben we gezellig nog 1x met z'n alle gegeten want na morgen zouden we allemaal weer langzaam gaan opsplitsen. Het was superleuk om met deze mensen NYE te vieren! Bedankt guys en we spreken elkaar gauw weer in NL!

Maandag was dan mijn aller aller allerlaatste dagje aangebroken. Ik ben nog 1x naar circular quay gelopen met viona om nog 1x het prachtige uitzicht te zien met het opera house en de harbour bridge waar ik echt verliefd op ben geworden.

Rond 16.00 werd ik, na het afscheid van iedereen, met een airport shuttle naar het vliegveld gebracht. Daar kon ik al gauw inchecken en door de security check. Ik heb mijn blog een beetje geschreven en wat gegeten, voordat ik naar de gate ging. Daar bleek mijn vlucht al een kleine vertraging op te hebben gelopen. Eenmaal in het vliegtuig bleek een van de motoren niet goed te werken en dus moesten we 1.5 uur wachten totdat deze was gemaakt. Ik kneep hem al een beetje, aangezien mijn overstap in Dubai maar 1.5 uur was, maar ik dacht ach misschien halen we de verloren tijd nog in.

Om 22.30 uur, 2.5 uur te laat, gingen we de lucht in en na 8 uurtjes vliegen kwamen we aan, midden in de nacht, in Bangkok. Daar mochten we er even uit en dus ben ik maar even een rondje gelopen. Ik moest ook weer helemaal door de security check. Vanuit daar ook weer wat vertraging opgelopen en dus kon ik mijn vlucht naar Amsterdam wel op m'n buik schrijven. Ik kon er gelukkig om lachen en vond het niet zo een probleem, want misschien kreeg ik nu wel een gratis upgrade naar businessclass of een gratis stopover Dubai! ( niet verkeerd toch?!)

We kwamen uiteindelijk rond 8.30 uur aan in Dubai en daar kwam ik er achter dat mijn vlucht al vertrokken was. Alle mensen met een gemiste vlucht moesten in de rij gaan staan bij de emirates balie. In het vliegtuig had ik al bericht gekregen dat ik gelukkig omgeboekt was naar de middagvlucht en dus moest ik alleen mijn nieuwe boardingpas ophalen. Er stonden echter 4 pakistanen voor me die een heel probleem hadden. 1.5 uur later was ik eindelijk eens aan de beurt. Ik kreeg gelukkig nog wel een meal voucher waarmee ik nog eten kon kopen.

Nu zit ik op Dubai en wacht ik op mijn aller laatste vlucht naar huis. Ik kom vanavond om 20.00 Nederlandse tijd aan.

In de afgelopen 2 maanden heb ik van iedere minuut genoten en eigenlijk wilde ik nog lang niet naar huis. Ik heb zoveel moois gezien en meegemaakt, fantastische mensen ontmoet met ieder een eigen en uniek verhaal, mezelf leren kennen en ik ben steeds meer in mijzelf gaan geloven. Helaas is deze reis nu bijna afgelopen, maar ik weet zeker dat er nog veel meer avonturen op mij wachten. Deze reis heeft mij zoveel gebracht en dus huil ik niet omdat het voorbij is, maar ben ik zo dankbaar dat ik al dit moois heb mogen meemaken!

Hopelijk hebben jullie genoten van mijn ( soms iets te lange) blogs. Ik vond het onwijs leuk om mijn avonturen hier te delen, ook al heb ik lang niet alles kunnen vertellen! Een nieuwe reis komt er zeker, hopelijk zo snel mogelijk en dus kunnen jullie dan, hopelijk ook zo snel mogelijk weer van mijn blogs genieten.


Tot heel gauw!
Liefs ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 12 Nov. 2016
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 3410

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 03 Januari 2017

Australie 2016

Landen bezocht: