The eastcoast : heaven on earth! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu The eastcoast : heaven on earth! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu

The eastcoast : heaven on earth!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 December 2016 | Australië, Sydney

Hi you all! ( zoals ze dat hier zo leuk zeggen) het duurde even voordat ik deze blog weer kon schrijven want men wat hebben we weer veel meegemaakt. 

In mijn vorige blog was ik gebleven bij mijn 1e paae dagen in cairns. de foto's van de zondag in cairns heb ik inmiddels dus die zal ik uploaden bij deze blog. de foto's van het great barrier reef volgen nog.

Na 2 dagen doorgebracht te hebben in cairns, was het tijd om onze weg te vervolgen naar het zuiden. we zijn via townsville ( waar heel wat militaren zitten) naar airlie beach gereden. onderweg hebben we de big mango gezien ( google weet vast wat hier zo bijzonder aan is).

In airlie beach zijn we direct op de zeilboot gestapt dus helaas hebben we niks kunnen zien van airlie beach. met de zeilboot zijn we een stuk gaan varen om vervolgens het anker uit te gooien in een verlaten baai. 'S avonds hebben we op het dek gezellig gekletst met iedereen en naar de ongelofelijke grote sterrenhemel gekeken. we hebben overnacht op de boot om vervolgens de volgende dag naar de whitsundays te varen. Sochtends hebben we nog dolfijnen en schildpadden gespot. we hebben whitehavenbeach bezocht waar het zand zo wit is en het water zo blauw, het is echt een paradijs! de zeilboot bracht ons hierna naar het volgende paradijs : daydream island. een eiland dat volledig bestaat uit een resort. hier hebben we 2 dagen doorgebracht. het was heerlijk om even te relaxen in een luxe hotel met een heerlijk buffet ( heaven on earth momentje). 

Helaas duurde het paradijs niet lang en gingen we op 2 december weer terug naar het vaste land waar we weer een lange busrit voor de boeg hadden die ons bracht naar emu park. hier hebben we een hele bijzondere middag gehad met leden van een aborigional familie. ze hebben ons veel verhalen verteld, geleerd hoe we een boomerang moesten gooien en hoe we moesten dansen als echte aborigionals. hoewel ik niet veel van deze middag had verwacht, was het echt heel leuk! 

De volgende dag zijn we doorgereden naar myella farm, een boederij in de middle of nowhere. hier hadden we een soort van vrije middag omdat ik geen optionele activiteiten had gekozen. het was er erg warm dus dat kwam goed uit. de mensen waren er erg aardig! ' s avonds kwam santa claus in het dorp, die we helaas hebben gemist. wel zijn we nog naar een klein dorpje gegaan waar een soort kerstmarkt aan de gang was. een kerstmarkt is hier alleen net een soort feestweek voor ons waar iedereen elkaar kent haha. we vielen dus nogal op tussen al die locals. 

Zondag 4 december hebben we de boederij verlaten om onze weg te vervolgen naar fraser island waar we aan het einde van de dag aangekomen zijn. het leek niet heel bijzonder in het begin, want het strand is net als thuis haha! het resort waar we verbleven lag op verschillende heuvels dus we hebben een goede workout gehad onderweg naar het zwembad en terug. 'S avonds hebben we bargames gedaan wat hilarisch was. de groep werd steeds hechter, wat leuk is om te merken. 

Op 5 december heb ik eerst bij het ontbijt mijn brieven gelezen van glenn en mijn ouders want die mocht ik eindelijk openen vandaag. Ze waren superlief! Bedankt daarvoor!!

Daarna was het tijd om fraser island te ontdekken met een volle dagtrip. wat een geweldige dag was dat! we hadden een te gekke tourguide die zo gek was als een deur. hij reedt als een gek over de kleine hobbelige zandweggetjes en het grote strand. we hebben heel wat gezien en gedaan die dag. een paar hoogtepunten waren de mega schildpad van ong 70 jaar oud die we zagen liggen op het strand en de scenic flight boven het eiland met een te gekke piloot. verder zijn we nog in een klein riviertje en een heel groot blauw meer gaan zwemmen. s' avonds hebben we beerpong gespeeld in de bar.

De volgende dag hebben we fraser island verlaten om richting de gold coast te gaan. smiddags kwamen we aan in surfers paradise ( en nee, er wordt hier nauwelijks gesurfd haha). het weer was een beetje bewolkt en ook mijn telefoon had er even geen zin meer in en deed niks meer. gelukkig wisten ze bij een telefoonzaak wel dat je hem gewoon kan resetten. surfers paradise heeft naast een groot strand en de wolkenkrabbers erachter, veel winkels en wat barretjes. savonds zijn we dan ook naar de karaoke bar gegaan en heb ik voor het eerst goon op. dit is typisch australische wijn die spotgoedkoop is, maar die je zeker de volgende dag nog voelt. het was een hilarische avond waarbij er ook nog 2 van onze groep jarig waren. 

De volgende dag was iedereen dan ook wel aardig brak. we hebben nog even geshopt en zijn toen 's middags doorgereden naar byron bay. hier regende het helaas toen we aankwamen, maar dat weerhield ons er niet van om te genieten van een ander avondje stappen. zo gezegd, zo gedaan. ik voelde me weer even 16 want in de club waar wij stonden, stonden overal 16 jarige( ook wel schoolies genoemd die na hun high school exams gaan feesten in deze stad) op de tafels te dansen. je raadt het al : de volgende dag was weer een moeilijke ochtend om op te staan, vooral na 5 uur slaap. toch moesten we wel want we gingen met een aardig grote groep opweg naar onze optionele acitiviteit: kayakken in zee. het was een ruig tripje want bij de 1e golf was ik al helemaal doorweekt. wel hebben we onderweg dolfijnen gezien en een schildpad. ook zagen we hier al de 1e surfers, wat er echt heel gaaf uitzag. 

Smiddags hebben we niet veel gedaan dan geshopt en gechilld, maar 's avonds moesten we natuurlijk weer op stap met onze groep. 
Feesten kunnen ze wel in dit land!

Vrijdag zijn we richting crescent head gereden waar we onze surfles hebben gehad. wat een superleuke ervaring was dat. dat ga ik zeker nog meer doen hier! helaas heb ik nu, zaterdag wel overal spierpijn haha! 

Vandaag is de laatste dag van onze trip. de 28 dagen zijn omgevlogen, maar wat was het een superleuke tijd! ik heb onwijs veel nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden gemaakt. het zal heel gek zijn om verder te gaan reizen zonder hen, maar ik heb ook weer heel veel zin om alleen nieuwe avonturen te beleven! vanavond komen we eindelijk aan in sydney waar ik de aankomende dagen verblijf. daarna ga ik terug naar de oostkust om nog meer leuke plekken te kunnen zien. Alles is zo goed als geboekt dus we kunnen weer opweg gaan naar nieuwe avonturen!

Tot zover deze blog. Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me nog steeds helemaal prima! Ik ben vooral heel blij dat ik mijn vlucht heb omgeboekt naar janusri want ik zou er niet aan moeten denken dat ik over een week alweer thuis zou zijn. Daarvoor is er nog ve te veel te zien hier! Ik ga dus nog hopelijk heel veel mooie dingen zien in de aankomende week, waar ik jullie natuurlijk weer van op de hoogte houd!

Tot gauw allemaal! 
Liefs, lizz

  • 19 December 2016 - 10:00

    Marie-José:

    Hi you, wat een super reis ben jij toch aan maken en idd heel goed dat we je nog niet thuis zien!! Geniet nog maar heerlijk verder en doe je ding!Genieten gaat je volgens je schrijven super af (al die mooie belevenissen op land en water, met de dolfijnen en schildpadden), idd een land naar je hard, je komt ook goed aan je trekken wb feesten(en een neut!). Afscheid nemen van iets gezelligs en bijzonders is nooit leuk, maar je hebt nog veel te doen,dus dat zorgt voor een super invulling de komende tijd. Terwijl wij de voorbereidingen voor kerst aan 't regelen zijn, wens ik jou weer een super mooi stuk reis en ervaringen toe onder een betere lucht en temp. L
    Dikke knuffel en op naar de Australische kerst(op het strand ?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 12 Nov. 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 3408

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 03 Januari 2017

Australie 2016

Landen bezocht: