Welcome to australia : my first week in melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu Welcome to australia : my first week in melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilse Hunsche - WaarBenJij.nu

Welcome to australia : my first week in melbourne

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 November 2016 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om een blog bij te houden van mijn reis, maar in de eerste paar dagen ben ik van mening veranderd. Ik kreeg zoveel lieve appjes en berichtjes over hoe het hier was, waardoor ik vaak hetzelfde verhaal aan het vertellen was. Dat kan veel makkelijker dacht ik en tadaa het idee van een blog bijhouden was geboren. Via deze blog zal ik jullie de aankomende weken op de hoogte houden van al mijn avonturen.

Maandag 7 november was het dan zover : de allerlaatste dingetjes werden gepakt, mijn backpack stond klaar om te gaan, nu ik nog. Ik heb die dag nog heerlijk genoten met River en mijn mamsie en ik voelde de zenuwen toenemen. Rond 5 uur ben ik samen met papa, mama en glenn naar schiphol vertrokken. Onderweg nog wat files gehad, maae we waren prima op tijd want de incheckbalies waren nog niet eens open! Snel in de rij gaan staan en binnen een kwartier was mijn tas al onderweg naar het vliegtuig. Bij de incheckbalie had ik echter wel al meteen een stressmomentje door de vragen van de grondstewardess. Gelukkig is mijn tas heel aangekomen dus no worries!

We hebben met zn 4en nog even wat gegeten bij la place, waar we woutee tegen kwamen. Na het eten was het echt tijd om afscheid te nemen. Voor degene die mij ook maar een beetje kennen, ik haat afscheid nemen en dus kwamen de nodige tranen los. Ik ben maar snel doorgelopen naar de security check wat allemaal vlot verliep. Achter de douane trof ik wouter nog 1x. Toen was het echt tijd om naar de gate te gaan, waar ik dat prachtige vliegtuig zag staan. Per zones werden we opgeroepen om te boarden wat snel verliep. Voor ik het wist gingen we al op stijgen. De 1e vlucht naar dubai verliep soepel en ik heb nog even zitten kletsen met een jongen van mijn leeftijd voor mij en een man uit nieuw zeeland naast mij. Na finding dory te hebben gekeken ben ik in slaap gevallen. Toen ik wakker werk waren we al bijna in dubai! Daar heb ik 2 uur rond gezworven over het vliegveld wat overigens prachtig is!

De 2e vlucht verliep wat stroever, wat vooral kwam door turbulentie die we om de haverklap hadden. Toch heb ik ook hier lekker geslapen, filmpjes gekeken en gepraat met de Engelse vrouw naast me. Zij heeft me ook geholpen het douaneformulier in te vullen. Om 6.30 uur lokale tijd (22.00 uur nederlandse tijd) landden we en ging ik vol zenuwen naar de paspoort controle. Ik kon nog niet echt geloven dat ik echt in australie was. De paspoort controle verliep soepel en ook mijn bagage kwam snel op de bagageband. Met mijn bagage moest ik nog door een laatste check waarbij ze het douaneformulier ook gebruiken. Omdat ik zowat overal ja in had gevuld voor de zekerheid, werd ik dan ook kort ondervraagd. Uiteindelijk is mijn tas niet gecontroleerd en kon ik zonder problemen naar de aankomsthal lopen. Ik was er nu echt!!

Door een soort airportbus ben ik naar mijn hostel gebracht waar ik mijn spullen alvast kon achterlaten. Op aanraden van de receptioniste ben ik mee gaan doen aan de free walking city tour die die ochtend startte. Het was een erg leuke manier om melbourne te leren kennen en ik leerde ook meteen nieuwe meisjes kennen die uit duitsland en finlad kwamen. Na de tour ben ik met 1 van hen nog de stad zelf gaan ontdekken, waarna ik naar het hostel ben teruggegaan om even te rusten. Na een dutje van 1.5 uur ben ik toch maar ( met heel veel tegenzin, die stomme jetlag begon nu wel te werken) naar beneden gegaan. Daar bleek een gratis bbq te zijn waar ik maar aan heb deelgenomen. Het was echter niet veel soeps :wat salades met veel te veel saus en 2 worstjes die naar plastic smaakten. Ik ben daarna meteen gaan slapen en die nacht is goed bevallen!

De tweede dag heb ik 's ochtends mijn Australische simkaart hier geregeld, voordat ik op de tour naar philip island ging. Deze dag was ontzettend leuk! We hebben veel dieren gezien, onder andere koala's, kangeroes, wallaby's en natuurlijk de pinguins! Ook hier heb ik wat vrienden gemaakt waardoor de dag des te leuker werd! Het hoogtepunt van de dag was toch wel de pinguin parade, waarbij we duizenden pinguins vanuit zee het land op hebben zien klimmen. Echt zo gaaf en schattig!

De derde dag zou ik eigenlijk al direct naar st. Kilda gaan, het strand van melbourne. Toch heb ik besloten om eerst nog even de stad in te gaan, ook om nog even wat foto's te maken van de skyline, vooral nu het zo mooi weer was. Ook heb ik de winkelstraat bezocht waar ze gewoon ook een h&m en zara hebben! Hoewel de australische bevolking over het algemeen heel erg aardig en normaal is ( ze helpen je meteen als ze zien dat je verdwaald bent), heb ik in de winkelstraat een iets minder leuke man ontmoet die nogal vaag deed en geld wilde hebben voor zijn lunch. Ik heb hem afgeschud, maar hij wilde sowieso een knuffel. Later bedacht ik me dat dit heel anders had af kunnen lopen en dat ik misschien toch iets voorzichtiger moet zijn hier. Tja ik ben toch niet echt een stadsmeisje he, maar daar leren we weer van! Hihi, gelukkig is alles goed afgelopen! Na de foto's en de winkelstraatbeleving, ben ik nog naar the shrine of remembrance building gelopen waar ik direct zag dat er iets aan de hand was. Overal stonden witte stoeltjes, liepen schoolkinderen in keurige uniformen en droegen mensen rode bloemen op hun kleren. Later kwam ik erachtee dat de 11e van de 11e hier een feestdag is. Nee helaas, het is niet het begin van de carnaval, maar een soort herdenking van alle oorlogsslachtoffers en dan vooral die van de 1e wereldoorlog. Het was erg indrukwekkend om dit gebouw en het verhaal erachter te bewonderen!

Na mijn drukke ochtend heb ik mijn spullen opgehaald in het hostel en ben ik met de tram ( die er overigens precies hetzelfde uitziet als in NL) naar st. Kilda gereisd. Ook hier hebben ze een soort van ov chipkaart die myki heet en waar je geld op kan zetten. Erg handig! In ong. 30 minuten arriveerde ik in mijn volgende hostel, wat helaas iets meer mooi was dan mijn 1e. Ik heb snel mijn spullen opgeborgen en ben daarna naar het strand gegaan want het was nog steeds heerlijk weer. Uiteindelijk heb ik 1.5 uur gelopen om de schattige gekleurde strandhuisjes te zien op brighton beach. Hoewel mijn voeten dit tripje niet zo leuk vonden ( vooral niet omdat ik net nieuwe schoenen aan had) heb ik er heel erg van genoten! Terug heb ik maar de bus gepakt want nog eens 1.5 uur lopen was een beetje teveel van het goeie haha! In st. Kilda heb ik 4 sushi rollen gekocht, aangezien er hier alleen restauntjes zitten waar je echt moet gaan zitten. In mijn eentje dineren vond ik niet zo leuk dua vandaar dat ik mijn sushi rollen maar in het parkje heb opgegeten, beetje lonely was ik dus wel. Daarna ben ik gauw naar het hostel gegaan en ben ik gaan slapen. Helaas werd ik een paar keer wakker : eerst door een paar feestgangers die even kwamen chillen op de kamer, toen door een snurkende australische vrouw (echt, was niet normaal en ja ik heb bewijsmateriaal hihi) en toen door een Amerikaanse jongen die een meisje had meegenomen naar onze kamer, nou dan weten jullie wel genoeg.. hihi. Ik ben dan ook de volgende ochtend meteen weggegaan en echt zachtjes heb ik niet gedaan ( oeps).

Nu ben ik terug in Melbourne waar ik vandaag een relax dagje ga houden. Vanmiddag ga ik afspreken met 2 westlandse meiden waar ik erg naar uitkijk!
Morgen begint mijn groepsreis en ik ben dan ook erg benieuwd hoe de groep zal zijn! Voor zover mijn avonturen deze week, inclusief wat foto's. Op naar nog meer avonturen!

Ps: ik wil iedereen nog bedanken voor het onwijs lieve boekje vol met foto's en lieve verhalen van jullie. Ik heb er al een paar keer in gekeken en hoewel ik iedereen thuis nu al mis, helpt dat me heel erg om hier wel gewoon te genieten van ieder moment!

Tot gauw allemaal, liefs Ilse

  • 12 November 2016 - 07:17

    Carla:

    Dit gaat helemaal goed komen, heerlijk om te lezen. Geniet maar van je trip XX

  • 12 November 2016 - 07:27

    Margot:

    Leuk sissy komt helemaal goed geniet rrvan je hebt nog maar 7 weken voordat je trudy weer ziet kusssss

  • 12 November 2016 - 09:07

    Stephanie:

    Super leuk dat je deze gaat bij houden en wat al een onwijs leuke dagje heb je gehad. Ben benieuwd naar de volgende blog en je groepsreis (en nu al heel erg jaloers op je koala

  • 15 November 2016 - 16:04

    Maarie-José:

    Wat super leuk om zo met je mee te kunnen reizen en al je belevenissen te horen. Melbourne is een mooi begin geweest van je reis, die nu echt is begonnen. Ben erg benieuwd naar de foto's van die leuke koala's en kangoeroes. op de foto te zien ziet de groep er gezellig uit en hoop ook dat het o is. Geniet ontzettend van alles wat je meemaakt, het thuisfront blijft gewoon meelezen, meegenieten en jaloers zijn!!! Voor morgen weer een mooie dag, gefeliciteerd met je mams(zij is toch overdag niet thuis, dus je mist weinig, ha,ha) en van mij een lieve knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 12 Nov. 2016
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 3409

Voorgaande reizen:

07 November 2016 - 03 Januari 2017

Australie 2016

Landen bezocht: